محل تبلیغات شما

پرسشنامهتسهیم دانش  (یان پو، 2013 )

در ﻋﺼﺮداﻧﺶ و ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﻣﻮﺿﻮع داﻧﺶ ﺑﻪ ﯾـﮏ ﺟﺮﯾـﺎن ﻣﺴـﺘﻤﺮ و داﺋﻤـﯽ ﺗﺒـﺪﯾﻞ ﺷـﺪه  اﺳﺖ. ازاﯾﻦ رو ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮانﻋﺎﻣـﻞ ﮐﻠﯿـﺪی ﻣﻮﻓﻘﯿـﺖ ﻣـﯽ ﻧﮕﺮﻧـﺪ . ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاریﻫﺎی ﻫﻨﮕﻔﺘﯽ ﺑﺮای ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮی اﯾﻦ ﻧﻮعﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺠﺎم داده اﻧﺪ. ﺳﺎزﻣﺎنﻫـﺎی ﻣ ﻓﻖ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ از اﻧﺴﺎنﻫﺎی ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ، آﮔﺎه و داﻧﺎ ﻫﺴـﺘﻨﺪﮐـﻪ ﻗـﺎدر ﺑـﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ، ﺑﺮرﺳـﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﯿﻨﻪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ و اﻣﮑﺎﻧﺎت ﺧﻮد ﻫﺴـﺘﻨﺪ. ﺑـﻪ ﻫﻤـﯿﻦﺳـﺒﺐ ﮐﺎرﮐﻨـﺎن داﻧـﺶ ﻣـﺪارﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ و ارزﺷﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ داراﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽروﻧـﺪ.راه اﻧـﺪاز ﮐﻠﯿـﺪی   و ﯾﮑـﯽ از  ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻬﻢ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫـﺎدر ﺑـﻪ اﺷـﺘﺮاك   ﮔـﺬاری داﻧـﺶ اﺳـﺖ. اﺷﺘﺮاكﮔﺬاریداﻧﺶ ﺑﯿﻦ اﻓﺮاد و ﺑﺨﺶﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ آﻣﻮزﺷـﯽ و ﯾـﺎدﮔﯿﺮی ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ اﯾﺠﺎدﮐﻨﺪ و ﺳﺎزوﮐﺎری ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺑﻬﺮهوری و ﺑﻘﺎ ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ.   اﺷﺘﺮاك داﻧﺶ ﻓﺮﺻﺖﻫﺎﯾﯽ را ﺑﺮای ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ رﺳﺎﻧﺪنﺗﻮان ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ﺑـﺮآورده ﮐـﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎ اﯾﺠﺎد ﻣﯽﮐﻨﺪ و اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﺮای ﺣـﻞ ﻣﺴـﺎﺋﻞو رﺳـﯿﺪن ﺑـﻪ ﻣﺰﯾـﺖ رﻗـﺎﺑﺘﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ (اﻧﺎرﮐﯽ و ﻧﻮﺷﯿﻦ ﻓﺮد، 92) .  ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮان اﺑـﺰاری ﺑـﺮای    اﯾﺠﺎد ﻣﺰﯾﺖرﻗﺎﺑﺘﯽ، ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻧﮕﺮاﻧﯽﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎﺳﺖ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﯾﺠﺎد ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎی ﺗﺴﻬﯿﻢداﻧﺶ، ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺑﺎﯾـﺪ زﯾﺮﺳـﺎﺧﺖ  ﻫـﺎی ﺟـﺎﻣﻌﯽرا ﺗـﺪوﯾﻦ ﮐﻨﻨـﺪ ﮐـهﺟﺮﯾﺎن داﻧﺶ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت را ﺗﺴﻬﯿﻞ ﮐﻨﺪ.

تسهیم دانش آشکار(صریح:( دانشیاست که وضوح کافی برای درک آن وجود دارد. دانش صریح، دانشی است که قابل کد شدناست. منظور از کد، هر گونه کد، اعم از کد نوشتاری، گفتاری، رفتاری، نمادی و است.مصادیق این نوع از دانایی، کتاب، مقاله، نشریه، سخنرانی، روشهای مدون سازمانی وسایر مستندات مشابه، می‌باشد(،1391( .

 تسهیم دانش پنهان(ضمنی): چنین دانشی به سه دلیل از شفافیت ووضوح کافی برخوردار نیست: توانایی تشریح و تعریف دانش وجود دارد ولی هنوز به عنوانیک دانش عرضه و معرفی نشده‌است؛ توانایی تشریح و تعریف وجود دارد، اما اراده و قصدآن وجود ندارد؛ توانایی تشریح دانش وجود ندارد؛معمولاً باید این نوع دانش را دردرون اذهان انسان‌ها، رویه‌های سازمان، و نیز در اندوخته‌های فرهنگی جوامع گوناگونمستتر یافت. هرچند که مدیریت دانش ضمنی یا همان مدیریت دانش پنهان، به مراتب مشکل‌تراز دانش آشکار است، اما ارزش آن در کسب مزیت رقابتی در سازمان در طول زمان، بیشترمی‌باشد(ابطحی و صلواتی،1385).

اینپرسشنامه دارای  6 عبارت  بوده که توسط یان پو ( 2013 ) طراحی شده و دوبعد تسهیم دانش آشکار(صریح ( و تسهیمدانش پنهان(ضمنی) رااندازه می گیرد.

همراه با 9 مقاله پایه ای رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و درقالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهت دریافت این پرسشنامه کلیکفرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب وکار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه وهمچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

انجامتحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  - AMOS – PLS - و نرم افزارکیفی Maxquda 

 

 

 

آموزش نحوه ی انتقال ویژگی های یک متغیر به متغیر دیگر در نرم افزار SPSS

دستور Count values یا شمارش تعداد انتخاب هر گزینه توسط یک فرد در در SPSS

پرسشنامه اجتناب و همجوشی برای نوجوانان AFQ-Y - گریکو و همکاران (2008)-

دانش ,ﺑﻪ ,داﻧﺶ ,پرسشنامه ,ﺑﺮای ,وجود ,تسهیم دانش ,توانایی تشریح ,دانش آشکار ,این پرسشنامه ,تشریح و

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عکس feichandouro گلچین مطالب وب موتور سیکلت | خرید موتور سیکلت اسکوتر aromhosce نقشه برداری | انجام پیمانکاری نقشه برداری آریان زمین erbiakrogev litmukyka رژیم غذایی