محل تبلیغات شما

ﺳﯿﺎﻫﻪ ﺳﻨﺠﺶ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮیداﻧﺸﮕﺎﻫﯽ( CLEI )  

ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان ﺑﺮﺧﯽ ﺟﻨﺒﻪﻫﺎیﻣﺤﯿﻂ ﯾﺎدﮔﯿﺮی و ﻋﺎﻣﻞﻫﺎی رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد و رﺷﺪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﻫﺴﺘﻨﺪ راﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار دادهاﻧﺪ. راﺳﻞ و ﭘﺘﺮی(1992) در ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﮐﺎرﺑﺮدی ﺣﯿﻄﻪﻫﺎ و ﻋﻮاﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺮایﺳﻨﺠﺶ ﻧﻈﺎمﻣﻨﺪ ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و ﺿﻌﻒ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻧﯿﺎز ﺑﻮد را در ﻗﺎﻟﺐ ﯾﮏ ﻣﺪل اراﺋﻪ ﮐﺮدﻧﺪ. ﻫﺪفآﻧﺎن اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﯾﮏ ﺳﻨﺠﺶ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺮای اﺑﻌﺎد ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی اﺛﺮﺑﺨﺶ ﺑﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮی داﻧﺸﺠﻮﯾﺎناﯾﺠﺎد ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ در اﻣﻮر ﻣﺸﺎوره ای ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﺘﻮان از آن ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد وﺿﻌﯿﺖداﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﻬﺮه ﺑﺮد. در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ، آﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﻋﻮاﻣﻠﯽ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻣﺸﺎور راﻫﻨﻤﺎیﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﺑﻬﺒﻮد آﻧﻬﺎ را داﺷﺖ. راﺳﻞ و ﭘﺘﺮی (1992)  ﺳﻪ دﺳﺘﻪی ﮐﻠﯽ از  ﻋﻮاﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮی داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن اﺛﺮﮔﺬار اﺳﺖ راﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. اﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﺷﺎﻣﻞ ﻋﺎﻣل تحصیلی ، ﻋﺎﻣﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ/ﻣﺤﯿﻄﯽ و ﻋﺎﻣﻞ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ  ﺑﻮد. در ﻣﺪل راﺳﻞ و ﭘﺘﺮی، ﻋﺎﻣﻞ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺷﺎﻣﻞ اﺳﺘﻌﺪادو ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﻣﻄﺎﻟﻌه اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن، اﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی، اﻫﺪافﭘﯿﺸﺮﻓﺖ و اﻧﺘﻈﺎرات و اﺳﻨﺎدﻫﺎی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ بود ( مشتاقی، 1392).  

ﺳﯿﺎﻫﻪ ﺳﻨﺠﺶ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮیداﻧﺸﮕﺎﻫﯽ( CLEI )   اﺑﺰاری ﺟﺪﯾﺪ ﺟﻬﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻓﺮدی ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎناﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﺗﺠﺮﺑﯽ ﺣﻮل ﯾﮏ ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ که توسط کیم (2008)  ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ و ﻧﺴﺨﻪی ﺳﻮم اﺑﺰار ( CLEI )    ﺷﺎﻣﻞ 50 ﮔﻮﯾﻪ ﺑﻮد ( مشتاقی،1392).  نسخه سوم این پرسشنامه در ایرانتوسط مشتاقی (1392) ترجمه و  اعتبار سنجی وگویه های آن به 43 کاهش داده شده است که در اینجا از این نسخه بهره گرفته شده است. 

همراه  1 مقاله رایگان  

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و درقالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهتدریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب وکار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه وهمچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

انجامتحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  -AMOS – PLS - و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

 

آموزش نحوه ی انتقال ویژگی های یک متغیر به متغیر دیگر در نرم افزار SPSS

دستور Count values یا شمارش تعداد انتخاب هر گزینه توسط یک فرد در در SPSS

پرسشنامه اجتناب و همجوشی برای نوجوانان AFQ-Y - گریکو و همکاران (2008)-

  ,ﮐﻪ ,داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ,ﺑﺮ ,ﯾﺎدﮔﯿﺮی ,ﺳﻨﺠﺶ ,ﺳﯿﺎﻫﻪ ﺳﻨﺠﺶ ,ﮐﻪ ﺑﺮ ,راﺳﻞ و ,داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ clei ,این پرسشنامه ,اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮی داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ,ﺳﻨﺠﺶ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مدار امام هشتم زلال مشکلات رفتاری کودکان همراه با داستان های کوتاه و آموزنده صــفـــــــــــاکــــــــــــده Otaku stories Audry's receptions حسابداری ethurunban آکادمی کی پاپ راز دل