محل تبلیغات شما

پرسشنامه کفایت اجتماعی  )پرندین ،1385)

اجتماعی شدن فرایندی است که در آنهنجارها، مهارت ها، انگیزه ها، نگرش ها و رفتارهای فرد شکل می گیرد تا ایفای نقشکنونی یا آتی وی در جامعه مناسب و مطلوب شناخته شود. در این فرایند، اکتساب و بهکارگیری مهارت های اجتماعی و چگونگی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران، یکی ازمؤلفه های تصلی رشد اجتماعی بخصوص در بین کودکان و نوجوانان محسوب می شود. زندگیامروز به لحاظ وسعت و پیچیدگی تحولات، دگرگونی­ های سریع اجتماعی، تغییر ساختار خانواده،شبکه ­ی گسترده و پیچیده­ ی ارتباطات انسانی، گستردگی و هجوم منابعاطلاعاتی، انسان­ها را با چالش ­های فراوانی روبرو کرده است. این چالش ها از یک سوبر چگونگی زندگی افراد و رفتارهای اجتماعی و فردی تأثیر می­ گذارد و از سوی دیگر نبود مهارت­ها وتوانایی­ هایعاطفی، روانی، اجتماعی و شناختی با آسیب پذیر کردن افراد در رویارویی با مسائل ومشکلات، آن ها را در معرض اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می دهد. از اینرو انسان نیازمند برنامه ریزی خاصی است که او را برای غلبه بر تنش ها و مشکلاتآماده کند. در جامعه ی امروز کودکان و نوجوانان باید بر دانش ها و مهارت هایفراوانی مسلط باشند، آن ها را بی اموزند، تمرین کنند، درونی سازند، تا بتوانند بهخوبی با چالش های فرا راه شان رویارو شوند. از این رو نیاز به اکتساب کفایت وصلاحیت های متناسب با سن و شرایط فردی و پرورش قابلیت های موجود در افراد به جهتکسب توانایی لازم به منظور طی موفقیت آمیز دوران رشد احساس می شود. کسب مهارت ها،توانایی ها و ظرفیت هایی است که، به فرد در برقراری ارتباط با خود و دیگران کمک میکند. آموزش مهارت های رفتاری، شناختی، هیجانی و مهارت های انگیزشی به فرد کمک میکند تا تصمیم مناسب را در موقعیت های مختلف اتخاذ نماید (پزشک، 1382 به نقل ازحسینی مهر و زال بیگی، 1391). از این طریق گام مثبتی در پیشگیری از ابتلا بهبیماری های روانی، آشفتگی های روحی، از هم پاشیدگی خانواده، عدم سازگاری با محیطاجتماعی و بردارد (حسینی مهر و زالبیگی،1391).

کفایتاجتماعی عبارت است از دارا بودن مهارت­ها و رفتارهای اجتماعی که سبب تعامل موفقیت ­آمیزدر موقعیت­ های اجتماعی متفاوت می­ شودو نتیجه آن نگهداری موفقیت آمیز ارتباطات و مهارت­ هایاجتماعی است (سگرین، 2000؛ به نقل از سلیمانی و همکاران، 1395).

پرسشنامه کفایت اجتماعی توسط پرندین(۱۳۸۵) براساس مدل چهار بعدی فلنر (۱۹۹۰)ساخته و هنجار شده است کسب می کنند.کفایت اجتماعیشامل چهار عامل است که براساس بعضی از سئوالات پرسشنامه کفایت اجتماعی سنجیده می شوند. پرسشنامه کفایت اجتماعی که چهار بعد مهارت رفتاری ، مهارت شناختی ،مهارتهای هیجانیوآمایه های انگیزشی را در بر می گیرد. این پرسشنامه ویژه نوجوانان می باشد که یک ابزار۴۷ سئوالی است .

همراه با 6 مقاله پایه ای رایگان

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری است و درقالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است

جهتدریافت این پرسشنامه کلیک فرمائید.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

برای دسترسی به مطالب جالب در مورد موفقیت در زندگی و کسب وکار روش تحقیق، SPSS، انواع پرسشنامه وهمچنین آگاهی از به روز شدن سایت در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

انجامتحلیل آماری با نرم افزارهای  SPSS  -AMOS – PLS - و نرم افزار کیفی Maxquda 

 

 

 

آموزش نحوه ی انتقال ویژگی های یک متغیر به متغیر دیگر در نرم افزار SPSS

دستور Count values یا شمارش تعداد انتخاب هر گزینه توسط یک فرد در در SPSS

پرسشنامه اجتناب و همجوشی برای نوجوانان AFQ-Y - گریکو و همکاران (2008)-

های ,اجتماعی ,پرسشنامه ,کفایت ,مهارت ,ها ,کفایت اجتماعی ,پرسشنامه کفایت ,ها و ,اجتماعی و ,مهارت های ,پرسشنامه کفایت اجتماعی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

امام خامنه ای: باید دفاع مقدس و جهاد و شهادت زنده نگه داشته شوند... مرکز مشاوره کنکور معراج ( دکتر امیرحسین خاضع ) قابلیتهای جدید نرم افزار حسابداری مهران فروردین Wayne's style کسب درامد،کاردرمنزل چه کسی گفت خدا شاعر نیست دوره های بازاریابی و برندینگ سحر تنها ترین دختر دنیا bersmourtaustach خرید دوربین عکاسی